Οι Διαταραχές του Φάσματους του Αυτισμού είναι πιο διαδεδομένες στα αγόρια απο ότι στα κορίτσια, με αναλογία που κυμαίνεται απο 1,4 προς 1, αναλόγως του δείγματος που μελετάτε. Σε γενικές γραμμές τα κορίτσια με αυτισμό έχουν καλύτερες γλωσσικές και κοινωνικές δεξιότητες και το παιχνίδι τους αναπτύσσεται πολλές φορές, σύμφωνα με τα τυπικά στάδια ανάπτυξης, τα ενδιαφέροντα τους είναι συνήθως παρόμοια με εκείνα των άλλων παιδιών αν και υπολείπονται σε ένταση και ποιότητα.
Ένα στα 68 παιδιά στις Η.Π.Α διαγιγνώσκετε με αυτισμό, αλλά νέες έρευνες θεωρούν οτι το ποσοστό μπορεί να είναι πολύ υψηλότερο αν αναλογιστεί κανείς ότι οι τρέχουσες διαγνωστικοί μέθοδοι, συχνά παραβλέπουν τα κορίτσια. Προκαταρκτικά ευρήματα νευροαπεικόνισης, υποδηλώνουν οτι ο αυτισμός εκδηλώνεται με διαφορετικό τρόπο στα κορίτσια. Αξίζει να σημειωθεί οτι τα κορίτσια με αυτισμό μπορεί να είναι πιο κοντά στα αγόρια με τυπική ανάπτυξη, όσον αφορά τις κοινωνικές τους δεξιότητες, παρά με τα τυπικά αγόρια και κορίτσια με αυτισμό.
Επιπλέον, είναι πιο δύσκολο να διαγνωστούν για διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένων των κριτηρίων της διάγνωσης, που έχουν αναπτυχθεί συγκεκριμένα για αγόρια και επίσης εξαιτίας του γεγονότος οτι συχνά επικαλύπτονται απο άλλες διαγνώσεις όπως ψυχαναγκαστική-καταναγκαστική διαταραχή ή ανορεξία.
Στην πραγματικότητα τα κριτήρια για διάγνωση Διαταραχής Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)- μια αναπτυξιακή κατάσταση που χαρακτηρίζεται από κοινωνικές και επικοινωνιακές δυσκολίες και επαναλαμβανόμενα άκαμπτα πρότυπα συμπεριφοράς- βασίζονται σε στοιχεία, που προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά απο μελέτες σε αγόρια. Σύμφωνα με τον Kevin Perphley (ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Yale & πατέρας αυτιστικού κοριτσιού), και άλλους ερευνητές, τα κριτήρια αυτά μπορεί να μην διαγιγνώσκουν κορίτσια και γυναίκες με αυτισμό, επειδή έχουν διαφορετικά συμπτώματα. Ιστορικά, η διαταραχή, η οποία πλέον εκτιμάται οτι εμφανίζεται σε 1 στα 68 παιδιά στις Η.Π.Α, θεωρούνταν πως εμφανίζονταν 4 φορές πιο συχνά στα αγόρια απο ότι στα κορίτσια. Επίσης, οι ειδικοί πίστευαν οτι τα κορίτσια με αυτισμό ήταν επηρεασμένα πιο έντονα, με πιο σοβαρά συμπτώματα, όπως νοητική αναπηρία. Νεότερες έρευνες δείχνουν οτι και οι δύο αυτές απόψεις μπορεί να είναι λάθος.
Πολλά κορίτσια διαγιγνώσκονται αργά επειδή έχουν διαφορετικά συμπτώματα. Άλλα, μπορεί να μείνουν χωρίς διάγνωση ή να τους δοθεί διάγνωση όπως Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχή- Υπερκινητικότητα, ψυχαναγκαστική διαταραχή ή ακόμη και ανορεξία.
ΑΓΟΡΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
|
ΚΟΡΙΤΣΙΑ
ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
|
· Εντονότερη
διασπαστική συμπεριφορά
|
· Περισσότερο
κοινωνικό παιχνίδι και γενικά καλύτερα στις κοινωνικές δεξιότητες.
|
· Η
συμπεριφορά των αγοριών έχει ως στόχο να κερδίσουν κάποιο αντικείμενο.
|
· Η
συμπεριφορά των κοριτσιών έχει ως στόχο να τραβήξει την προσοχή του άλλου
ατόμου.
|
Κάποιοι ακόμη λόγοι γιατί πολλά κορίτσια με αυτισμό δεν διαγιγνώσκονται...
- Παθητικές προσωπικότητες, υποχωρητικές, συνήθως δεν έχουν κοινωνικές διαταραχές.
- Χαρακτηρίζονται ντροπαλές, αθώες προσωπικότητες γι' αυτό και θεωρείται οτι δεν έχουν οπτική επαφή.
- Δεν αναστατώνονται όσο τα αγόρια και πολλές φορές κρύβουν τις δυσκολίες τους.
- Τα αγόρια εξωτερικεύουν τα προβλήματα τους, ενώ τα κορίτσια "υποφέρουν σιωπηλά" και γίνονται παθητικά-επιθετικές.
- Κατευνάζονται ευκολότερα και ζητούν συγγνώμη.
Συγκεντρωτικά, όπως προκύπτει και απο τα παραπάνω πολλά κορίτσια δεν λαμβάνουν την διάγνωση αυτή ή διαγιγνώσκονται με άλλες διαταραχές. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει οτι στα παιδιά αυτά δεν δίνετε η προσοχή και η θεραπευτική αντιμετώπιση που χρειάζονται ή πολλές φορές θεωρείται πως η φαρμακευτική αγωγή είναι η μόνη διέξοδος, με όλες τις αρνητικές συνέπειες που αυτό μπορεί να συνεπάγεται για το παιδί και την οικογένεια.
Μπουρνάκα Αικατερίνη, Εργοθεραπεύτρια.
Πηγές:
Scientific American, 2016., Autism. It' s different in Girls. [online] Available at: <http://www.scientificamerican.com/article/autism-it-s-different-in-girls/> Accessed 16 May 2016.
The National Autistic Society, 2016., Missed Diagnosis or Misdiagnosis? Women and Girls with PDA. [online] Available at: <https://shiggs55.files.wordpress.com/2014/01/pda-conference-plenary-session-jacqui-smith-and-judy-gould.pdf> Accessed 16 May 2016.
Ruggiery, VL., Arberas, Cl., 2016. Autism in Females: clinical, neurobiological and genetic aspects. [online] Available at: < http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26922954> Accessed 16 May 2016.
Hendrick, S., 2016. Women and Girls on the Autism Spectrum. [online] Available at: <http://www.moray.gov.uk/downloads/file90875.pdf>
Accessed 16 May 2016.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου